Rijbewijs B - Autorijschool Meerkerk

Autorijschool Meerkerk heeft bijna 60 jaar ervaring in het geven van autorijlessen in de regio van Utrecht, Breukelen, Maarssen en omstreken. Onze gediplomeerde instructeurs staan paraat om u klaar te stomen voor het examen rijbewijs B. Geniet van de vrijheid op de weg en volg uw rijlessen bij Meerkerk! Wij gaan voor kwaliteit en willen niet alleen dat u snel uw rijbewijs haalt, maar dat u ook met een veilig en vertrouwd gevoel deel kan nemen aan het verkeer.

Een rijbewijs B is een rijbewijs waarmee u bevoegd bent om in een auto te rijden van een maximaal totaalgewicht van 3500kg. Wilt u met een aanhanger op pad dan is het met een rijbewijs B toegestaan tot 750kg. Let er wel op dat de combinatie van auto en aanhanger niet boven de 3500kg uitkomt. Wenst u toch in een combinatie te rijden waarvan de maximum toelaatbare massa (leeggewicht + laadvermogen) opgeteld meer is dan 3500kg dan dient u het rijbewijs E achter B te behalen. Ook bij autorijschool Meerkerk is het mogelijk om het rijbewijs E achter B te halen.

De rijopleiding voor het autorijbewijs is al mogelijk voor personen vanaf 16 jaar. Vanaf 16 jaar mag u theorie-examen doen en mag u vanaf 16,5 jaar rijlessen volgen. Als u 17 jaar bent kunt u praktijkexamen doen. Bent u 18 en in het bezit van een geldig rijbewijs dan mag u zelfstandig de weg op. Heeft u op uw 17de al uw rijbewijs gehaald dan mag u onder begeleiding van een coach zelf autorijden. Lees voor meer informatie op de website van 2todrive.

Bij Autorijschool Meerkerk kunt u ook terecht voor uw

Het rijschoolnummer van Autorijschool Meerkerk: 6103X1
(deze dient u te gebruiken als u ons wilt machtigen via ‘MIJN CBR’)

Autorijschool Meerkerk verzorgt niet alleen de rijlessen, maar zorgt voor het aanvragen van de (theorie)examens.

Tarieven

De rijlessen worden zowel in losse lessen als in pakketvorm aangeboden. Een losse les bestaat uit 1 of 1 ½ uur, maar kan op afspraak ook langer zijn. Voor vrachtwagen rijlessen rijden wij in blokken van 2 of 4 uur, de keuze is aan u. U kunt natuurlijk voor losse lessen kiezen, maar het afnemen van een pakket levert u meer voordeel op en is uiteindelijk goedkoper. Naast het boeken van de praktijklessen kunt u bij ons ook terecht voor de theorielessen en lesmaterialen.
(Download hieronder uw tarieven voor rijbewijs B)

rijles-meerkerk-rijschool-autorijschool-rijbewijs B-ameerkerk-breukelen-utrecht

Autorijlessen al vanaf 16,5 jaar