Rijbewijs C - Autorijschool Meerkerk

Voor het besturen van een motorrijtuig waarvan de toegestane maximummassa meer dan 3500kg bedraagt, heeft u rijbewijs C nodig. Als u met dit voertuig een aanhangwagen of oplegger wilt trekken met een toegestane maximummassa van meer dan 750kg dan is het rijbewijs E achter C verplicht. Beide rijbewijzen (rijbewijs C of CE haalt u bij Autorijschool Meerkerk). U lest bij ons in een Scania R410 automaat met ruime cabine. Naast automatisch schakelen kunt u in deze Scania ook manueel schakelen. Naast de praktijkopleiding kunt u ook uw theoriecertificaten bij Meerkerk behalen.

Theoriecertificaten
Voordat u praktijkexamen kunt doen dient u in het bezit te zijn van de juiste theoriecertificaat (Vak 1). Wij verzorgen de opleidingen voor:

• RVM1-C (kennis)

• VM2-C (inzicht en toepassing)

• VM3-C (inzicht en toepassing, cases)

Voor de cursussen RVM1-C en VM2-C dient u zich vooraf op te geven. Deze theoriecursussen worden doorlopend gegeven op de maandag-, dinsdag of woensdagavond van ca. 19.00-21.30uur. Aansluitend volgen de examens.
Gaat u beroepsmatig aan de slag? Dan is VM2-C, VM3-C en de praktijktoetsen een verplicht onderdeel die u ook na uw praktijkexamen mag halen.

Praktijkexamen
Wilt u uw rijbewijs C halen voor privégebruik dan mag u pas examen doen vanaf 21 jaar. Gaat u beroepsmatig aan de slag dan is het praktijkexamen al mogelijk vanaf 18 jaar (behalen van VM2-C, VM3-C en praktijktoetsen is verplicht). Zoals hierboven genoemd dient u vóór het praktijkexamen RVM1-C behaalt te hebben. Naast het behalen van het juiste theoriecertificaat dient u ook een Verklaring van Geschiktheid te hebben, ook wel Gezondheidsverklaring genoemd. Deze Gezondheidsverklaring kunt u online kopen via Mijn CBR (zie groene button hieronder).

In onze Scania leswagen kunt u ook manueel schakelen. Wanneer u dit ca. 15 minuten tijdens het examen laat zien heeft u deze aantekening in uw rijbewijs.

ook voor theorielessen, lesmateriaal en het aanvragen van de (theorie)examens

Tarieven

De rijlessen worden zowel in losse lessen als in pakketvorm aangeboden. Een losse les bestaat uit 1 of 1 ½ uur, maar kan op afspraak ook langer zijn. Voor de touringcar vrachtwagen rijlessen rijden wij in blokken van 2 of 4 uur, de keuze is aan u. U kunt natuurlijk voor losse lessen kiezen, maar het afnemen van een pakket levert u meer voordeel op en is uiteindelijk goedkoper. Naast het boeken van de praktijklessen kunt u bij ons ook terecht voor de theorielessen en lesmaterialen.
(Download hieronder uw tarieven voor rijbewijs C)

Meerkerk-Autorijschool-lesvrachtauto-Breukelen-utrecht-1200x900.jpg

Slagingspercentage rijschool Meerkerk:

bron: CBR rijschoolzoeker

Auto

aanhangwagen achter auto

vrachtwagen

aanhangwagen achter vrachtauto

nascholing code95 bij autorijschool meerkerk

Large JPG-Aro Ha_0380.jpg

Nascholing beroepschauffeurs (code 95)

Wij verzorgen ook cursussen voor de verplichte nascholing voor beroepschauffeurs (code 95)

Enkele voorbeelden:

• Het Nieuwe Rijden (HNR)

• Digitale tachograaf

• Sociale Vaardigheden voor touringcarchauffeur

• Leefstijl

Meer informatie over nascholing Code95.