Rijbewijs D - Autorijschool Meerkerk

Bij autorijschool Meerkerk kunt u de opleiding tot touringcarchauffeur volgen en snel uw rijbewijs D halen. Met het rijbewijs D heeft u de bevoegdheid om een bus of touringcar te besturen met een capaciteit van meer dan 8 personen (exclusief de bestuurder). Als u naast het D rijbewijs ook code 95 haalt, mag u beroepsmatig passagiers vervoeren in binnen- en buitenland. Het beroep als touringcarchauffeur brengt u op de mooiste plekken in Europa. Natuurlijk zijn er de bekende schoolreizen naar een pretpark of dierentuin, maar vergeet zeker niet de rondreizen door Europa of breng de vakantiegangers naar de vakantiebestemming langs de kust of hun wintersportbestemming. Onze gediplomeerde instructeurs rijden zelf als touringcarchauffeur bij Meerkerk Busreizen en kunnen u niet alleen onderwijzen vanuit de theorie, maar vooral vanuit praktijkervaring.

Voordat u een rijbewijs D kunt aanvragen dient u aan de volgende voorwaarde te voldoen. U dient minimaal in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs B. Voor het rijbewijs D zonder code 95 moet u minimaal 24 jaar zijn. Wilt u beroepsmatig aan de slag dan dient u naast uw rijbewijs D ook code 95 te halen en moet u minimaal 18 jaar zijn.

U lest bij ons in een 50-persoons Van Hool EX 15High touringcar uit 2020. Naast automatisch schakelen kunt u in deze touringcar ook manueel schakelen. Naast de praktijkopleiding kunt u ook uw theoriecertificaten bij Meerkerk behalen.

Theoriecertificaten
Voordat u praktijkexamen kunt doen dient u in het bezit te zijn van de juiste theoriecertificaten (RV1-D en V2D). Wij verzorgen de opleidingen voor:

• RV1-D (verkeer/techniek)

• V2D (administratie)

• V3D (Cases)

Praktijkexamen
Wilt u uw rijbewijs D halen voor privégebruik dan mag u pas examen doen vanaf 24 jaar. Gaat u beroepsmatig aan de slag dan is het praktijkexamen al mogelijk vanaf 18 jaar (behalen van V3D/Code95 is verplicht). Zoals hierboven genoemd moet u voor het praktijkexamen de examens RV1-D en V2D behaalt hebben. Naast het behalen van de juiste theoriecertificaten dient u ook een Verklaring van Geschiktheid te hebben, ook wel Gezondheidsverklaring genoemd. Deze Gezondheidsverklaring kunt u online kopen via Mijn CBR (zie groene button hieronder).

In onze Van Hool EX 15 High lesbus kunt u ook manueel schakelen. Wanneer u dit ca. 15 minuten tijdens het examen laat zien heeft u deze aantekening in uw rijbewijs.

ook voor theorielessen, lesmateriaal en het aanvragen van de (theorie)examens

Tarieven

De rijlessen worden zowel in losse lessen als in pakketvorm aangeboden. Een losse les bestaat uit 1 of 1 ½ uur, maar kan op afspraak ook langer zijn. Voor touringcar rijlessen rijden wij in blokken van 2 of 4 uur, de keuze is aan u. U kunt natuurlijk voor losse lessen kiezen, maar het afnemen van een pakket levert u meer voordeel op en is uiteindelijk goedkoper. Naast het boeken van de praktijklessen kunt u bij ons ook terecht voor de theorielessen en lesmaterialen.
(Download hieronder uw tarieven voor rijbewijs D)

chauffeurs meerkerk utrecht onderweg.jpg

Auto

aanhangwagen achter vrachtauto

nascholing code95 bij autorijschool meerkerk

Large JPG-Aro Ha_0380.jpg

Nascholing beroepschauffeurs (code 95)

Wij verzorgen ook cursussen voor de verplichte nascholing voor beroepschauffeurs (code 95) op de vrachtwagen of touringcar.

Enkele voorbeelden:

• Het Nieuwe Rijden (HNR)

• Digitale tachograaf

• Sociale Vaardigheden voor touringcarchauffeur

• Leefstijl

Meer informatie over nascholing Code95.